BBM3410Satu2019 : TIP BELAJAR DENGAN MUDAH

Assalammualaikum.

Dua Tips Belajar  Dengan Mudah


Dalam gambar berikut telah saya kongsikan dua tips belajar dengan mudah. Tips berikut telah saya guna untuk proses pembelajaran saya. Alhamdullillah ia amat membantu saya. Tips yang pertama iaitu belajar dalam bentuk akronim. Belajar dalam bentuk akronim ini amat membantu saya dalam proses mengigati sesuatu perkara kerana ia amat ringkas dan padat. Perkara yang banyak untuk diingati diringkaskan atau disingkatkan dengan huruf akronim. Tips yang kedua iaitu membuat peta minda. Berlainan dengan tips sebelum ini, tips ini amat membantu saya dalam menghilangkan ngantuk atau bosan ketika belajar. Kerana saya dapat melakukan dua perkara iaitu belajar sambil berseni dalam satu masa. Saya dapat melukis peta minda sambil menulis nota. Harap tips yang dikongsi kepada anda amat membantu. 

Comments